Velkommen til min blog! Her kan du følge mit år i Costa Rica som udvekslingsstudent. Jeg håber at du vil nyde at læse hvad jeg har at fortælle om.

søndag den 27. november 2011

Afs praesentation, Rio Celeste, Marchitón og Santa Barbara

Buenas tardes!

Det kunne godt se ud som om at jeg skal til at skrive en hel masse ud fra overskriften, men bare rolig det har jeg ikke tid til. Jeg vil bare gurtigt lige fortaelle om hvad der er sket siden sidst og saa kommer detajlerne en anden gang skrevet fra min egen computer.

Sidste lordag var jeg til en praesentation med afs hvor jeg skulle fortaelle om Danmark og ogsaa have noget dansk mad med. Det var faktisk en succes! De synes jeg klarede det rigtig godt paa spansk, og kunne ogsaa godt lide den aeblekage, jeg havde faaet bikset sammen, paa trods af mine meget begraensede evner i et koekken.

Dagen efter var jeg med afs Nicoya og et par stykker fra Santa Cruz ved Rio Celeste, hvor vi badede i varme kilder fra vulkanen og og saa et vandfald. Nogle af os hoppede og i floden inden vi kom til kilderne, og da afs personen ikke saa os. Det var satme en kold, men dejlig forfriskende tur. Man er vel viking og saa skulle vi jo ogsaa lige vise den dumme amerikaner at vi "overseas" er sejere! Det viste sig saa at vi slet ikke maatte bade der saa det blev en kort tur.

I gaar var jeg med Monse rundt i Nicoya for at samle penge ind til det band hun spiller i, som skal spille til Festival de la Luz i San Jose og flere andre byer. Det var det der hed Marchitón. Det hjalp ogsaa rigtig godt, at hun havde saadan en hoej blond en som mig med, i korte shorts og med rigtig stort smil paa.;D

Lidt senere igaar tog jeg med nogle afs'ere til en lille by Santa Barbara, i naerheden af Santa Cruz, hvor der skulle vaere et optog og noget traditionel dans. Vi kom for sent til optoget, men saa da der blev danset, hvilket var rigtig godt, og saa var vi jo selvfoelgelig ogsaa selv oppe at danse. Ikke fordi jeg ikke havde set den komme. 400 point til DK, 200 til Italien og 0 til Tyskland. 100 for hver gang man blev inviteret op til dans, efter det point system som en af de voksne fik sat op. Og ja... inviteret op til dans. Mega sjovt, men vi maatte desvaerre gaa lige da vi var begyndt. Kunne godt have blvet ved i et par timer der. Aerlig aerlig.

Derudover er vi begyndt at lave julehjerter mig og monse. De er virkelig et hit! Juletraeet er pyntet og et meste af julepynten er sat op. Om 3 dage har jeg sommerferie og det glaeder jeg mig helt aandssvagt til! :D

Nos vemos muy pronto!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar