Velkommen til min blog! Her kan du følge mit år i Costa Rica som udvekslingsstudent. Jeg håber at du vil nyde at læse hvad jeg har at fortælle om.

fredag den 11. november 2011

Tortuguero 28.-30. okt.

Hej derude!

Jeg vil bare lige sige at jeg er kommet godt igennem turene til Tortuguero og Drake, og at jeg ved at jeg nok burde have skrevet lidt foer, da jeg ogsaa havde tid til det, men at jeg bare ikke har haft lyst. Jeg har lagt billederne fra tortuguero op, men internettet er ret langsomt for tiden saa billederne fra Drake er ikke kommet saa langt i systemet endnu. Desuden har jeg heller ikke ret mange billeder fra Draake fordi jeg mistede mit kamera i bussen paa vej derned. Jeg har ikke rigtig mistet nogle billeder, men det er jo stadig noget vaerre lort.

Jeg vaelger kun at skrive om Tortuguero her, for som sagt har ikke saa satens meget lyst til det.
Men Tortuguero ligger altsaa paa den caribiske side af landet, bestaar mest af alt af kanaler, saa naar man skal nogen steder skal man med baad. Om fredagen, da vi var ankommet, var vi ude at samle skrald paa strande, for hvis der er for meget skrald kan skildpadderne nemlig ikke finde ud til havet. Det sagde de var meget glade for at vi ville hjaelpe, og jeg kunne ikke lade vaere med at taenke, at det saadan set ikke var noget vi havde valgt, men afs. Bagefter sejlede vi en tur til tortuguero by, som er meget lille lugter af fisk og er proppet med sourvenier butikker. Da vi kom hjem til hotellet noed vi poolen, og fandt efterhaanden ud af hvor mange myg der rent faktisk var. Det var foerste gang jeg nogensinde har brugt myggespray, for myg kan normalt ikke lide mig, men det var alligevel ikke nok, og jeg fik faktisk en hel del bid. Loerdag regnede det fra da vi stod op kl. 5 om morgen til da vi gik i seng kl. sent. Det var ret nedern og det gjorde ogsaa at humoeret ikke var helt saa godt. Grunden til at vi stod saa tidligt op var at vi skulle paa baadtur rundt i kanalerne, og der er normalt flere dyr tidligere paa dagen. Det var saa ikke helt tilfaeldet for fordi det regnede saa meget. Vi saa dog nogle fugle, og en hel masse aber som spiste morgenmad. Det var nu soede. Der var en som, da den opdagede os, rejste sig op og rysede med grenene. Sikke en lille model. Vi saa baade Cara Blanca, hvidansigtede aber (den slags som Pipi Langstroempe har), og Mono Araña, Edderkoppe aber fordi de spiser edderkopper. Der var vist ogsaa nogen, der saa en krokodille. Lidt senere gik vi en tur i skoven ved hotellet og de var en meget mudret fornoejelse. Er rigtig glad for at vi kunne laane gummistoevler paa hotellet. Om eftermiddagen lavede vi ikke saa meget. Nogle tog ud og lavede noget rusje halloej, canoeping eller saadan noget, men det var meget faa for ingen havde rigtig lyst til at lave noget i saa daarligt vejr. Nogle var i poolen, men vandet var koldt saa mig og nogle andre endte med at sidde uden for vaerelserne og snakke og faa en masse myggestik. Men det var nu hyggeligt alligevel.
Om aftenen var der fest paa hotellet i anledningen af halloween, saa der blev danset en masse, og der var nogle som optraadet med noget dans, og her vare danseshows altsaa ikk bare 5 min men en halv time, saa jeg forstod godt at de var lidt traette til sidst. Vi dansede ogsaa limbo og det var nok den stoerste overraskelse paa aftenen, at jeg faktisk vandt! Den hoejste af alle og alligevel vandt jeg. Respekt synes jeg nok lige! Jeg kan ikke forstille mig hvor kedelig festen havde vaeret hvis afs ikke havde vaeret der, for alle andre stod bare ude i siden og kiggede paa og vippede lidt i takt til musikken uden at tage initiativ.
Om soendagen naaede vi ikke rigtig noget foer vi tog hjem. Turen var nok lidt skuffende, fordi vi ikke kunne lave saa meget pga vejret, men vi hyggede os alligevel, og saa var maden forfaerdelig god. Der var buffet jeg jeg spiste simpelt hen saa meget at jeg er sikker paa at jeg har taget paa. Velkommen til livet som udvekslingsstudent. Er ret sikker paa at jeg har taget i hvert fald 5 kg paa siden jeg kom, og jeg saa lige et billede af mig fra den foerste uge og kan naesten ikke genkende mig egen mave saa lille og dejlig, som den var.

Det maa vaere alt for nu, regner med rimelig snart at skrive noget om Drake, som i hvert fald ikke var skuffende! Et lille sneek peak maa vaere at det indeholder hvaler, delfiner og noegenbadning. Saa siger jeg ikke mere!

Vi ses! Hasta Luego! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar