Velkommen til min blog! Her kan du følge mit år i Costa Rica som udvekslingsstudent. Jeg håber at du vil nyde at læse hvad jeg har at fortælle om.

onsdag den 3. august 2011

Lidt af hvert og mere til...

Hola igen!

Denne her gang bliver mit indlæg (Heldigvis!) ikke så langt som sidst!
Siden sidst har jeg været på karaoke bar med min familie, helt præcoist lørdag aften. Det var lidt af en oplevelse. Folk kunne jo komme til at synge, og det var hovedsagligt mænd, der lige havde fået et par øl, der tog den chance og optrådte med en spansk kærlighedssang. Jeg sang ikke gudskelov, det ville have været noget være rod. Søndag tog vi i biografen og så den nye Harry Potter film. Her er en biograftur en heldagsudfulgt, da man skal helt til Liberia for at finde en biograf. Filmen var faktisk ret spændende på trods af, at den var oversat til spansk så jeg forstod ikke ret meget. Og så har jeg jo heller ikke fulgt med i de andre fílm førhen, så det hjalp jo heller ikke lige frem.
Mandag og tirsdag havde jeg igen fri fra skole, en her gang pga. noget pilgrimsrejse-halløj, så jeg har fået set en masse, lidt for meget, tv. Det irritere mig lidt med alle de her hellig dage, for jeg bliver enormt forvirret, når jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal i skole eller ej, og så går der bare alt for lang tid imellem at jeg ser mine klassekammerater. Men bortset fra det så mener jeg, at det var mandag morgen, jeg fik zappet hen på en kanal der viste "Far til Fire" !!! Det havde jeg så ikke lige set komme. Det var en af de nye film, og jeg så kun slutningen, men det var ret sjovt at høre dem snakke spansk. For lige som alt andet var "Far til Fire" også blevet oversat.
Noget andet er at jeg er begyndt til danse undervisning sammen med de andre udvekslingsstudenter i byen. Jeg skal gå til det mandag og onsdag, og sidste mandag havde jeg første gang. Vi lære sådan noget latinamerikansk noget, jeg tror nok det var salsa vi dansede sidst. Og det gik faktisk helt ok. Nu er jeg jo heller ikke helt tabt, når det gælder rytme, men jeg følte mig alligevel ret stiv og ranglet, som jeg stod der. Ikke fordi jeg var meget dårligere end de andre, men alligevel.
I dag var jeg så i skole igen for første gang i en hel uge. Og det gik nok egentlig ret ok. Jeg har købt en notesbog til skolebrug, så jeg sad og skrev spanske gloser ned en del af tiden, og det er også blevet noget lettere for mig at forstå de andre nu. Det er dog lidt besværligt med mine klassekammerater, specielt pigerne. Jeg ved godt, at jeg skal holde mig til, og det prøver jeg virkelig også på, men det er bare lidt nedern at side og glo i et helt frikvarter på nogle piger som snakker, fniser og konstant skriver på mobil på spansk, og som heller ikke gør nogle mærkbare forsøg på at kommunikere med mig. Tilgengæld har min søster Monse nogle meget sjovere og modigere venner, som jeg godt kan sidde hos :)
Desuden så er min værtsmor og storesøster taget til San Jose, og siden det nu er dem der plejer at lave mad, og hverken Monse eller mig rigtig kan i et køkken, så var vi to overbevist om at vi skulle leve af morgenmadsprodukter til på fredag. Jeg havde aldrig troet at min værtsfar kunne lave mad, eller at han i det hele taget nogensinde havde rørt en gryde, men han trådte til og fik lavet/genvarmet både rid, kød, salat og noget grønsagssnask (som jeg også smagte på!) samtidig med at han så landskamp! R-E-S-P-E-C-T! siger jeg bare.

Jeg uploadet et par flere billeder (Se dem her!). De er fra turen til Liberia, og er ikke rigtig noget at prale af, men snart kommer der et billed af en KÆMPE TOMAT!

Så tror jeg faktisk at det var det. Jeg skal i skole igen i morgen og også fredag, alle de her helligdage forvirre mig, og vidst nok også hele næste uge, så vidt jeg ved. Dog er der nogle "aktiviter" nogle af dagene på skolen, dem er der nemlig også mange af. Men så vil jeg gå i seng træt og mæt, og klar til at stå op og få chokolade morgenmad (endnu en fordel ved at være alene hjemme med værtsfar). :D

Buenas noches!
- Ida <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar