Velkommen til min blog! Her kan du følge mit år i Costa Rica som udvekslingsstudent. Jeg håber at du vil nyde at læse hvad jeg har at fortælle om.

tirsdag den 9. august 2011

Mors (og fars) dag

Buenas!

Siden sidst er der ikke sket noget helt vildt stort, men der er da noget, som er værd at fortælle om.
Jeg var faktisk i skole resten af sidste uge, dog ikke helt uden nogle af skolens aktiviteter, men bortset fra det, så havde vi taekwondo i skolen og fredagen. Det er faktisk et fag her. Egentlig var det kun drengene der lavede det (og sådan tror jeg det kommer til at være hele tiden) men det var ret sjovt at kigge på, når de faldt på numsen flere gange i træk, fordi de havde strømper på! Kort sagt så gjaldt det om at starke den anden i hovedet for så vandt man. Og sjovt nok så var ham den rigtig høje fra min klasse ikke med.
Om søndagen var det Mors Dag og det er en rimelig stor ting her i Costa Rica. Min skole lavede nogle aktiviteter (igen) i forbindelse med det, hvor de havde inviteret mødre og bedstemødre med så de kunne se deres børn optræde med dans og skuespil. Nogle i min klasse optrådte også med noget traditionel dans af en art. Det havde de øvet i klassen torsdag og fredag, og det var ret sjovt at se på, mens de øvede. Men der var mange af den slags danse, ikke helt ens selvfølgelig, men sådan noget halv tungt noget alle alligevel havde set før. Det var lige indtil min søster Monse og fire af hendes venner lavede noget af Thriller dansen. De gjorde det vildt godt, og det var også meget sjovt.
Men Mors Dag var ikke bare Mors Dag. Det var også mine værtsforældres fødselsdag. Ja, dem begge to! Ret smart faktisk. Og vi fik bare den bedste kage! (billeder i webalbum) Men det er jo ikke kagen det kommer an på... Den var en fin lille fødselsdag med fødselsdagssang, kage og en telefon der kimede hele dagen. Så blev der faktisk ikke gjort meget mere ud af det.
Senere gik min værstfar i haven, og så fik den ellers en ordenlig tur! Græsset var lige blevet klippet (med en buskrydder) et par dage før, så man kunne faktisk komme omkring. Han rev græs og blade sammen og klippede lidt i de forskellige træer. Det blev faktisk ret fint, selvfølgelig ikke Danmark-fint for her bruger man slet ikke haven på samme måde, men alligevel. Jeg var rundt og se nogle af frugttræerne og smage lidt hist og her... og vi har bananer! Det synes jeg er ret sejt! Mandag havde vi fri pga. aktiviteterne søndag. Jeg kedede mig som sædvanlig så fjernsyn og var på Facebook, men det er vist meget normalt ikke rigtig at lave så meget her. Jeg føler mig helt afsindigt doven. Det hjalp lidt på det at være til dans om aftenen med de andre afs'ere. Vi dansede merenque, og det er altså en mega svær dans at læse for os europæere. Den går ret hurtigt og så skal man virkelig kunne bevæge hofterne/røven rigtigt. Lige den del er jeg ikke heeeelt så god til, må jeg nok indrømme. Men det var helt vildt sjovt at se folk prøve, specielt en fyr fra Tyskland, som prøvede meget ivrigt at få bevægelserne rigtige, så vildt morsom ud. :D I dag tirdag var jeg også i skole, men det var nok den mest kedelige dag nogensinde. Jeg var lige ved at falde i søvn. Heldigvis fik vi fri allerede kl. 12 pga. en konkurrence som skulle foregå på skolen.
I morgen skal jeg mødes med de andre afs'ere til et møde hos Shirley, hun er frivillig i AFS Nicoya og er også kontaktperson for nogle af de andre, for hun vil gerne møde os, da hun ikke var med da vi ankom. Der var hun nemlig i Danmark, fordi hendes datter var udvekslingsstudent i Silkeborg i 2008, og de skulle besøge hendes familie. Men jeg glæder mig til i morgen.

Nye billeder kommer op lige straks :) ----> https://picasaweb.google.com/118214540459107435906/CostaRica?authkey=Gv1sRgCIK93qjw46Kodw#

Hasta Luego fra Ida! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar