Velkommen til min blog! Her kan du følge mit år i Costa Rica som udvekslingsstudent. Jeg håber at du vil nyde at læse hvad jeg har at fortælle om.

mandag den 17. oktober 2011

Tropisk storm og 25 søskende


Kender I det, når man kan fornemme, at folk snakker om én, men ikke forstår, hvad de siger? (Obs, tjek lige hvad jeg kan med kommaer :O Så kom det alligevel til at sidde på rygraden HJ) Det gør de fleste af jer sikkert ikke, men jeg kan siger jer, det er mærkeligt! For selvom man godt kan fornemme, om det er positivt eller negativt, det de siger, ved man alligevel ikke hvad det handler om. Nogle gange for man sig så noget af en overraskelse, når de bare peger på din røv og siger, at latinas har store numser. WTF?!?

At jeg faktisk har tid til at skrive i denne her weekend er en lidt nedern historie, for jeg skulle have været med AFS til Drake, som er en kyst nede syd på, hvor vi skulle have set delfiner og hvaler og sådan noget andet sejt noget. Men det der skete var så at det blev aflyst pga. dårligt vejr. Der er vist nok en orkan/tropisk storm i Guatemala eller omegn her for tiden, men det har i hvert fald påvirket vejret her. Det har regnet temmelig meget nogen steder, specielt ved kysterne men også længere inde i bjergene. I Nicoya er vi sluppet billigt, selvom det har regnet meget mere end normalt. Nogen steder er huse blevet oversvømmet, og vores tur blev altså så aflyst. Jeg forstår godt hvorfor, men jeg var satme pissed, da jeg fik det af vide. Turen skulle have været fra fredag morgen til mandag, men fordi vi bor så langt væk fra San Jose, hvor turen startede fra, tog mig og en pige fra Tyskland bussen torsdag morgen. Efter fire kedelige timer i bus, ankom vi til San Jose, hvor jeg ringede til min værtsmor, for lige at sige at jeg var kommet godt frem. Hun kunne så fortælle mig, at min søster lige havde opdaget en mail, som sagde at turen var blevet aflyst, og at jeg bare skulle tage hjem igen. Hold kæft hvor var jeg sur! Helt igennem rasende på AFS over at jeg først havde fået det at vide der. Turen var først blevet aflyst den morgen, så vi var allerede taget af sted, men alligevel. Den tyske pige blev i San Jose hos sin tante, mens jeg havde fire endnu mere kedelige timer hjem i bus alene. Jeg var én time i San Jose.Da jeg kom hjem, var jeg totalt udmattet, træt og stadig pisse sur og gik i seng lige efter aftensmaden.
Turen er blevet flyttet til den 3. til 6. november og så håber vi bare at vejret er bedre til den tid, og at der stadig er hvaler for der er noget om at de rejser videre omkring den 31. oktober.

Derudover så bor min værtsbedstemor stadig hos os, og jeg er begyndt at synes rigtig godt om hende. Hun er faktisk ret sød på den der gammel-dame, halv skør og lidt flabede måde.

Lige lidt mere omkring vejret. Det er faktisk ret slemt. Her i Nicoya er vi jo sluppet meget billigt, selvom det har regnet hver dag og hele dagen den sidste uge, og det er faktisk ret koldt. Kun 20-26 grader af hvad jeg kunne se i nyhederne. Jeg er gået så langt som til at tage knæbukser på i stedet for shorts og sidder og skriver uden at ventilatoren tændt! Men bare i Santa Cruz, som ligger 20 min. her fra er de ved at drukne og det samme i Liberia 1 time her fra.
Men regn eller ej så skal jeg til en strand nær Santa Cruz i morgen med AFS Nicoya.  For der nemlig nu er over 50 000 store skildpadder som ligger æg på stranden! WAU! Det skulle være vildt fantastisk, så jeg glæder mig rigtig meget :D Det er det eneste sted i verden at så mange skildpadder samles, og de er der ikke i ret lang tid så med er med at udnytte muligheden.

I får lige lidt bonus info, for min familie fortalte mig noget, jeg synes er ret vildt her i onsdags. Min værtfar har over 20 søskende! De ved ikke helt præcist hvor mange, men i hvert fald over 20 nok noget i stil med 25. Selvom familierne før i tiden var ret store her så er det stadig enormt. Jeg måbede og var lidt chokeret, da de sagde det, men det hjalp da de så sagde at det var med 3 forskellige koner. Men stadigvæk HOLD DA KÆFT! Monse siger, hun kun kender ca. 5, mens min værtsfar påstår at kende dem alle sammen, og endda huske navnene på hele flokken. Han møder altid en bror eller søster, når han er i Nicoya. Jeg mener kun at have mødt 2 af dem. Over 20!!! Det kan jeg stadig ikke helt fatte…

Jeg har fri fra skole i dag, er godt nok ikke helt sikker på hvorfor, men der er en grund, og det er hele min skole der har fri, så tro ikke at jeg burde være der eller sådan noget… Jeg håber i nyder jeres efterårsferie derhjemme i koldt og trist vejr (bortset fra far, mor, Ditte og bedste som er på Gran Canaria). Jeg har lidt over 6 uger tilbage her, til der er sommerferie i 3 måneder med konstant sol og varme og ikke en dråbe fra oven. Men inden da har jeg vist også én uges ferie fra skole, ved ikke hvornår. Det er kun min skole, der har det, fordi skoleinspektøren gav en uges mindre ferie i sommers (som er vinter her..? Juli i hvert fald), og den uge får vi så nu her på et tidspunkt. Wuhuu. Tror virkelig jeg kommer til at kede mig i sommerferien, men min familie siger at vi kommer til at lave mere der sammen og rejse mere rundt i landet og sådan noget. Det glæder jeg mig så til :)

I må hyg’ jer, CHAO!
:D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar